Persoonlijk || Ribbels op mijn nagels

12:00 Nannick 0 Comments

Een tijd geleden liet ik mijn frustratie over mijn nagels weten via een aantal artikelen. Maar nu mijn nagels eindelijk weer wat harder zijn, speelt er weer wat anders. Ik heb namelijk van die irritante ribbels op mijn nagels. Als je dan met je vinger over je nagels heen gaat voel je allemaal ribbeltjes, dat het niet gelijk is. Ik irriteer me hier echt mateloos aan, en ik weet ook niet wat de oorzaak hiervan is. Je kunt dit tegengaan door telkens een dun laagje van je nagels af te vijlen met een polijstvijl. Maar dit is eigenlijk heel slecht omdat je een laag van je nagels afhaalt, waardoor je nagels alleen maar slapper worden. Je kunt ook gebruik maken van een ridge filler. Maar bij werkte allebei die dingen niet, want ik heb dat echt super erg. Ik heb misschien wel de aller simpelste oplossing gevonden, maar het werkt wel! Benieuwd?



Sommige meiden herkennen dit vast wel: je hebt van die ribbeltjes in je nagels zitten waardoor je nagels nooit helemaal glad zijn. Bij het aanbrengen van sommige nagellak kan dit heel irritant zijn. Gister had ik het nog. Ik swatchte Salmon & Garfunkel van Catrice maar die wilde gewoon niet dekken. Door die groeven in mijn nagels bleef de nagellak niet op z'n plaats zitten. Hierdoor zag ik veel strepen in de nagellak (alsof het een metallic effect had, wat niet zo hoorde). En ik zag ook dat er op sommige plekken gewoon haast geen nagellak zat. Kortom die ribbeltjes zorgen ervoor dat de nagellak er niet mooi op komt te zitten. Dat kan natuurlijk niet!

Maar wat heb ik er nou tegen gedaan? Heel simpel. Ik heb gewoon een laagje gel (wat ze ook altijd bij gelnagels gebruiken) op mijn nagels laten zetten. Hierdoor is het nu echt perfect glad en zie je die ribbeltjes ook niet meer. En guess what? De nagellak blijft ook gewoon goed zitten! Ik weet overigens niet of een laagje gel wel of niet schadelijk is voor de nagels. Maar als goed is merk ik daar toch niet zoveel van, want ik heb besloten dat ik dit gewoon telkens weer opnieuw doe. Het is zoveel handiger en mooier!


Ik heb het laten doen bij een kennis, die pas begonnen is als nagelstyliste. Doordat het zo klaar is (ongeveer 40 minuten) en omdat je maar één laag nodig hebt, kost het helemaal niet veel. Waarschijnlijk een paar euro's.
Dus als jij ook van die erge ribbeltjes in je nagels hebt zitten, kun je dit best eens proberen!

En er komt nog een voordeel bij kijken, want ik kan namelijk net zoveel lakken tot ik dood neerval want me nagels lijden er toch niet onder. En die gel- laag gaat er niet door aceton af. Yay! Heb jij ook last van die ribbeltjes in je nagels, en vind je dit een goede oplossing?

Een tijd geleden liet ik mijn frustratie over mijn nagels weten via een aantal artikelen. Maar nu mijn nagels eindelijk weer wat harder zij...